Terapeutisk Ledertræning – Hvorfor en terapeutisk tilgang?
TRÆNING AF MENNESKELIGE KOMPETENCER
Forskellen på at blive en god terapeut og en god leder
Kombination af terapi og træning
Lederuddannelsen indebærer både terapeutisk arbejde og træning. Det klinisk terapeutiske arbejde er vigtigt til tydelig diagnostik og vurdering af egne personlighedsfacetter og optrævling af algoritmer for uhensigtsmæssige handlemønstrer. Med dette udgangspunkt trænes der i nye menneskelige kompetencer således at der udvikles væk af årsag til uhensigtsmæssige mønstrer samt opbygning af ny mere hensigtsmæssig adfærd.
Sportselitær tilgang
Den terapeutiske træning er i sin tilgang fokuseret udelukkende på perception, hvad du sanser, vores mest direkte kontakt til nuet og det at være fuldt tilstedeværende med det der er. Først derefter tilgås og håndteres følelsesmæssige reaktioner på en given kontekst, således at stress kan frasorteres før rationalet tilgås til meningsfuld udkrystallisering af handling. Dette er svarende til når en eliteudøver anvender både kropsbevidsthed gennem vejrtrækning, følelseshåndtering via mental fokus, og udførelse af rationel hensigtsmæssig teknik der passer til målsætning, og håndterer følelsen det kræver at handle derefter til eksekvering til succes.
Bæredygtig ledertræning
Bæredygtighed handler om måden vi opfører os og anvender den energi og ressourcer vi har til rådighed, tagende ansvar for at vækste sammen med naturen, så vi efterlader naturen på samme måde eller bedre, hver gang vi høster forskellige materialer. Vi skal være et ærligt produkt af os selv og de produkter, vi udvikler, skal være ærlige produkter. Denne uddannelse træner mennesker i bæredygtigt lederskab, så vi kan være ærlige og empatiske medmennesker overfor hinanden, i stedet for at være manipulerende. Der handles fra et rent perciperet, sandt grundlag af det der er, skabende bæredygtig adfærd og resultater af det vi gør.
Mestre evne til at udvikle og ændre sig som menneske
Individer trænes i menneskelige kompetencer til udvikling af bedre følelseshåndtering og evne til at være rationelt tydelige i både det der siges og gøres uforstyrret af følelser og stress. Vedkommende bliver trænet i at varetage og håndtere årsag til egen stress både fysisk og psykisk, trækkende meningsfuld erfaring ind til ny handling tidligt i opløbet. Uddannede bliver også trænet til at indgå i stærke relationer i alle røreflader omkring sig, så de kan støtte kollegaer og andre ledere med selv samme stress-håndtering og følelsesmæssig ansvarstagen til ærlig handling.
Struktur af lederuddannelse
Uddannelsen består af fem moduler, hvoraf hvert modul er opbygget af 20 * 2 timers sessioner. Det anbefales at have en session om ugen, hvilket svarer til, at et modul tager ca. et halvt år. Det er et krav at session-frekvensen er på min. 1 session hver 14. dag og maks. 2 sessioner på en uge.
Vision for lederuddannelse
Udvikle stærke ledere som er ærlige og empatiske til bæredygtig udvikling af samfund, organisation og egen personlig udvikling.
Elitær menneskelig udvikling og kompetence.